fredag 3 december 2010

första fredagen i december

nu har nedräkningen värkligen börgat. snart fyller trollet 1 år och vi ska fira med pompa och ståt. johnbauer tema på hans kalas och pankakor till fika. det är lite svårt att förstå att det nu nästan är ett år sedan jag låg på förlossningen i värkar och var så nervör och förväntans full och exakt ett år sedan jag gick där med den stora runda magen och foglossningar och värk och höll skenet uppe fast jag grät mig själv till söms vissa dagar. jag var så rädd och ensam men ändå så förväntansfull och på något sätt lycklig. jag visste att jag skulle klara det här och kände att jag hade så mycket kärlek jag bara ville ha någon att ge. och den lille låg ju där inne och jorde sig påmind. ligga till 4 på natten och slötitta på tv för att jag inte kunde sova,upp 5 gånger pär natt och drack kopiösa mängder apelsinjos och sen var tvungen att gå på toa. allt känns så långt borta nu när jag bor här inne i stan med in lilla alldeles underbara familj men ändå så nära. jag vet inte hur detta går ihop men så är det i alla fall.
idag har vi i alla fall mestadels varit hemma för jag känner mig inte riktigt kry. förutom att jag inte orkade laga mat så vi gick ner till jensens och lunchade med tess. det ligger ju bara i porten bredvid. trevligt.

 trollet var jätteglad för att han fick äta själv. plockmat är bra mat.
 nuggets och stekt potatismos format som smilys var hans mat idag. såg ganska mummsigt ut tyckte jag. i alla fall i gämförelse med vanlig barnmat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar