torsdag 9 december 2010

grattis tiill mig och min julkännsla

brödet är färdig bakat och jag har jort 1,6 kilo köttbullar till den mer köttätande delen av familjen. lägenheten luktar saffran och chilli och jag känner mig ytterst huslig. alla är mätta och belåtna, älsklingen sitter och läser i sin lizardmen bok och lillen sover medan jag är ett fruntimmer och skriver blogginlägg. brödet blev supergott och jätte saftigt. snart är det svalt så att det går att plastain med och en limpa ska packas ner till mor som jag kan ta med imorgon när jag och lilleman åker dit. innani eftermiddags så hade vi besök av fam vigortson vilket även det var trevligt. jag har planerat för lördag och söndag med. ska bli så kul att annordna första barnkalaset. imorgon dedikeras dagen till att göra trollkläder till trollet så att john bauer temat uppehålls av värden och sedan ska det om det hinns även julpyssla lite med mor lilla.
 underbar ögonblicksbild. det är dom som är de bästa. trollet var på ett ytters gott humör och satt och bläddrade i en bok för sig själv och var bara allmänt glad underbara lilla unge.
 senare ble trollet trött ochsomnade i soffan. då lae jag honom på mig och dog lite avmysighet. sedan låg jag blixt stilla tills han vaknade och älsklingen kom hem. när katter eller bebisar sover på en så är man fast tills dom vaknar.
 ja vissa blir ju altid bra på bild. .....andra not so mutch
 och vissa är tröttare än andra. och jag har hört att det är snällt att fota folk när dom sover.
 när man möts av ett sånt leende är det svårt att inte le tillbaka. oc jag lyckades ta kort när han inte gör sin kameramig.
 trollen spår onda planer. undrar bara vad de planerar. men det lär vi väl få veta tids nog.
 jag kan vara ytterst huslig och göra 1,6 kilo köttbullar till karn min.
och baka awesome bröd. jag är i alla fal enligt min egen åsikt hög kvalifiserad till mitt dröm yrke som hemmafru.  nu ska jag sitta en stund och njuta av att lägenheten luktar saffran. sedan ska jag frysa in köttbullar och plasta bröd. så ha det fint allesammans. och fridens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar