måndag 6 december 2010

julfix och källar rotande.

idag har jag och lilleman varit på öppna förskolan och pysslat med kottar burkar och glitter. ganska roligt tyckte trollet. specielt att slå på pappret ma lägger under när man häller glitter så att det inte finns ett glitterfritt barn där längre. men det gör ju ingenting. nu är det mer än bara hanns ögon som glittrar. speciellt händerna som var täckta i lim. sedan åkte vi upp till a6 där trollet sov och jag drack en kaffe. det är min lilla stund på dagen . sedan kom älsklingen och när vi kom hem möttes vi av julle som kommit för pyssel och mat. och mat blev det. lite för mycket med. oh nu har vi varit nere i källaren och letat efter kul jul saker i förådet. men lampan funkar inte nån stas där så vi har lett ocss fram med en liten nyckel lampa. men det är ju kul med utmaningar. nu är julle och peter nere för en andra tur och jag är nyfiken.
 kaffe pose. dom har helt godkänt kaffe på gasellen på a6.
 trollet sov konstigt så att han såg jätte rund ut.
 gullungen är så sjukt fotogenisk.
 pappsen och trollet lekte
 älsklingen ser lite stor ut för stälningen. men gulligt var det
 sååå fina julgranskulor som jag vill ha. men dom är sååå dyra
 dom kostar 99 för 3. vill ha vill ha. habegär.

peters angrypose
 julles snyggpose
julle satt och letade igenom vår lot hög med foton. nu ska vi pyssla. så hejdå allesammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar