onsdag 15 december 2010

nej det är ingen vanlig dag

för det är trollets födelsedag hurra hurra hurra. jag har hitils idag firat men älskade lilla unge genom att pussa på onom, tvångs kramas, vanligt kramas, busat, kittlat och matat. nu ligger far och sån och sover i soffan sedan en dryg timma tillbaka och under denna timma har jag grovsanerat köket. ganska välbehövligt. det är farsinerande hur mycket det kan vara att städa även om det ser städat ut. och som vanligt så är den svåraste delen att komma igång. men är jag väl igång har jag svårt att sluta. så vad som skulle vara torka av spisen blev istället skrubba köketoch diska grytor och stekpannor. men nu skiner köket som ett kristall glas och ingen smuts eller damm finns att skåda. nice.  nu känner jag mig väldigt huslig.
när älsklingarna vaknar så ska vi in till br en snabbis och köpa den sista presenten till tyra från mor och sedan kommer min far hit på snabb visit innan han åker på barnkalas ute i gränna hos min älskade lilla systerdotter Tyra som fyller 3 år denna dag. herre gud va tiden går fort. jag kommer så väl ihår när tyra satt där i bilbarnstolen på ryhov i en allddeles för stor rosa overall första gången ja såg henne och hur liten hon var.konstigt nog så känns det som att tiden har gått jätte fort sedan båda ungarna föddes  men jag kan knappt komma ihår hur det var innan dom kom. så idag är det hipp hipp hura för världens finaste ungar och mest älskade kusiner.
 det är tydligen lite utmattande tt bli älskad så dom somnade pojkarna.
en liten vardagsdagspresent till peter från mig igår. jag har svårt att hålla mig till julafton..
nu blir det kaffe. ha det fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar