torsdag 2 december 2010

sov gott

idag har varit en dag i julens tecken. älsklingen var ledig idag så vi var hemma hela förmiddagen och tog det lugnt med mys , lek och en stor kopp te. sedan åkte vi till a6 för ihandling av julklapparna som var kvar. bara en kvar nu och födelsedags present till peters syster. när vi kom hem blev det en hel del lajv snack och ett litet kort besök av anders som hade varit i skolan. sedan blev det en hel del snack om inredning främst i ökket och vi hittade en bänk skiva som vi vill ha i mörk hassel. nu står älsklingenoch sätter upp de första kake deoren i köket så att köket blir svart och blodrött med mörka trä detaljer när allt är klart. vi hittade en del röda decorer i presis rätt röd idag som vi har letat efter ganska länge han ville se hur det ser ut och har han börjat med någonting så vill han ju göra det klart innan vi går till sängs. lillen ligger i sin lilla säng vid sidan av soffan och sover sedan länge och jag funderar på att lägga mig i min säng snart. ska bara vänta på att älsklingen blir klar.  imorgon hade jag tänkt att ringa min mor och be henne komma hit efter jobbet en sväng och jag ska gå en promenad med lilll. annars ska vi bli inne så att lillen inte riskerar att bli sjuk nu när operationenn närmar sig. m nu är det natt  och då ska man sova så godnatt allesammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar