fredag 17 december 2010

vinter lugn

äntligen är det lungt. huvudvärken börjar släppa sitt stenhårda grepp och trollet sover sött i sin säng. vi har fram tills nu suttit i en halvtimme och tittat på mumin. eller jag har, lillen har sutit och tittat i totalt ungefär 3 minuter och jag har om och om igen plockat ned honom från bordet. aj aj i ryggen. älsklingen glömde en sak på jobet så att han missade bussen och inte är hemma innan halv nio. käns lite tråkigt när man räknat med att han ska vara hemma mellan 20 i 8 och 8 så att man lagat mat. men men. tankspridda karar får kall mat.
jag önskar att jag hade ro nog i kroppen för att ta det lite lugnt och få den vila jag behöver men det blir nog inte så. jag har inte lugnet för det. jag är alldeles för upptagen med allt annat. allt annat än att ta det lugnt. jag är lite orolig över morgondagen men det ska nog gå bra det med. jag är ju fortfarande hängig. jag kanske helt änkelt åker upp till mor min och kollar omhon är sugen på att baka pepparkakor med trollet och mig. det skulle vara väldans trevligt. och kanske en godis bit eller 2. och självklart gräddkåla. mmmmm. nu s jag gå ochh oka nya rotfrukter för snart kommer hunny hem äntligen.
hur tankspridd han än må vara så älskar jag den karn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar