torsdag 4 november 2010

akuten

lilleman  har varit förkyld i några dagar men ikväll bllev det snabbt mycket värre. han väste och rosslade när han andades in och han vaknade var 4 e minut av host attacker och vi gick in och kollade till honom ganska offta för säkerhets skull. men helt flötsligt vaknade han inte efter en host attack och jag skyndade mig in fö att kolla till honom för säkerhets  sull och när jag kllade nära såg jag att han läppar var blå. jag plockade nabbt upp honom och knackade honom i ryggen och efter några secunder av full panik s hostade han upp jätte mycket slem och började jätte hosta. vi ringde till akuten och dom skickade direkt en ambulans och väl på sjukhuset så fick vi sitta ned i barn väntrummet efter som hans andning i upprätt läge  var mycket bättre.
 lillen var envis minsan. även om han var dålig så ville han inte sitta still i knät.
nä leka med 1 sak var heller inte nog för hyper vimce soom lekte med både bil och kulram. sedan fick vi väda i ett undersöknings rum där vi sedan fick hjälp. han fick andas ventolin 3  olika omgångar och dricha kortison. sen blev det efter en stund lite bättre och efter sista inhaleringen  så va det tillräkligt bra för att med ordinering på vatten och sva i halvsittande läge åka hem med sjukhustaxi klockan 2 på natten. men nu är vi hemma och det är mycket bättre med lilla pipis. tackalla som brytt sig och skrivit på fb och ringt och så.. <3 er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar