onsdag 24 november 2010

inredings fix

jag och trollet har varit hemma hela eftermiddagen och fixat och myst. vi har städat och bakat muffins och jag har fixat lite mysfaktor i lägenheten. sedan när älsklingen kom hem åt vi middag och nu har vi städat och fixaatett tag samtidigt som vi har pratat lajv saker.. mysig dag. har handlat julklappar till syster och fått kort besök av mor. ännu en händelserik dag men kanske inte fullt så intensiv som de varit innan vilket anske är ganska skönt.
 äpplena var slut så en stor skalad morot var morgon fika idag
 sötnosen somnade påväg till a6
 fina sjalar som jag absolut måste köpa. men vi får se hur mycket pengar som blir kvar efter julinköp och födelsedagar. systers julklappar är i alla fall klara. liksom hennes kars klappar och tyra och vimces  födelsedags presenter och julklappar. peters mor har vi köpt till med och maria och hennes kar ska få sitt inhandlat under morgondagen som det ser ut nu.
 vissa bebisar jag känner förstår inte att man ska sovamiddag när man är trött
 hittade massa fina burkar jag inte har rådmed

 när mor var på kort besök så ropade hon på mig när hon var med trollet inne i hans rum. detta var vad som mötte mig när jag kom in.

 ny fruktskål. eller ja den hade vi ju redan men plaseringen och frukten är ny
 det syns dåligt men det är tranbär och chilli runt jusen
och detta syns visst ännu sämre men det är ett fat med en röd juslyckta och runtligger det trambär och kanelstänger. lite mysigt såhär inför första advent.
nu ska vi sova så godnatt folket så hörs vi imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar