torsdag 11 november 2010

trollmor äter daddlar

vi gick redan vid 11 från öppnaförskolan efter som det var så sjukt mycket barn där idag men vi han med ganska mycket ändå. jag har pratat lite förskola med några andra föräldrar det har fikats och vimce plutten har mestadels lekt med calle idag. tog lite kort med på pluttisarna när dom lekte. nu sitter jag här i soffan efter att ha köpt lite oxfile för halva priset som ska lagas till hunny idag och städat lite. nu sover trollet sött i sin gunga och snarkar nästan lika mycket som far sin.
 lilltrollet har varit lite skrämmande duktig idag. först gick han och skulleslänga sin egen blöja och sen skulle han damsuga. min lilla älskling är så uppmerksam.
sedan var det att leka i expediten som var det stora att göra. den var värkligen ett bra köp. lilleman älskar att leka med lådorna med hans gosedjur i och vi behövde värkligen arbets ytan till köket.
 sen bar det av till öppnaförskolan där det var fika time ganska länge idag.
 lilltrollet fikar med kompisen kalle
 vincent älskar verkligen literatur. men tyvär på samma sätt som han älskar äpplen
 leka i kuddhagen med kalle var kul
 bus pojkarna
 sedan bar det av hemmåt efter att vi varit och köpt oxfile och grönsaksjos.
dessa konstverk hämtade vi hem idag. men nu blir det nog inte fler på ett litet tag. plutten har ju målat så mycket det senaste så det måste ju lämnas platts för andra. och så mycket som det var på öppna förskolan idag så kan vi nog inte gå dit lika ofta längre tyvär. men nån gång i veckan ska det väl bli av i alla fall. annarsblir lilleman aldeles för rastlös. han har ju inte nån jämnårig här att leka med så det är ju i prinsip bara då han träffar barn i sin egen ålder. om vi inte träffar fam vigortsson eller fröken corinna och lille ville. vilket jag hoppas vi gör snart igen. blir allt mer sällan nu för tiden. tråkigt tycker jag. men det är väl så nu när barnen inte vill ligga i vagnen .  nu ska jag återgå till mitt städ. så hörs senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar