tisdag 2 november 2010

På väg

Jag sitter på bussen med trollet på väg mot ekhagen för att hämta upp älsklingen efter jobbet. Trollet sover efter en förmiddag full av lek på öpna förskolan. Vi har som vanligt sjungt och fikat mackor frukt och kex och vi har målat dag med. 3 fina konstverk blev det. De var skönt och lugnt där idag med bara vi cent och 3 små flickor som var nån månad eller så ällre än trollet.det är jätte kul att se trollungen vara glad och leka och han lyser värkligen så det är värt att det är ganska jobbigt förlig att vara där. Jag är hela tiden rädd för att jag ska göra fel och värka konstig. Alla andra mammor där är i alla fall 7-8 år äldre änmig och det känns hela tiden som man blir uttittad. Kanske är det för hur jag ser ut, kanske är det för min older eller så är det någonting jag. Gör som är fel. Jajamen det är väl bara samma gamla oro som jag alltid känt. Tankarna som fortfarande fina kvar. Varförkäns det allrig som att jag passar in. Nu ska jag sluta fundera för nu är vi framme. Fridens mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar