söndag 28 november 2010

pyssel dag

idag har vi varit hemma hos maria och leijon och julpysslat och ätit middag. jätte mysig eftermiddag och kväll.
 älsklings trollet nummer 1
 älsklingarna sov istället för att pyssla . men det är dom i alla fall jätte bra på.
 maria och alexandra pysslade julkort. det jorde visserligen jag med. och även om det gick lite trögt i början så flöt det på ganska bra efter ett tag. även om jag var lite trött efter att ha haft så mycket huvudvärk de senaste dagarna att jag råkade göra allt pyssel på baksidan av 2 kort. men det fixade sig senare . men maria tyckte att jag skulle behålla korten som jag hade jort dom och säga att dom var japan inspirerade.
 på vägen hem tyckte jag att peter såg lite frusen ut så han fick min mössa på sig och förvandlades helt plötsligt till rasta pappan.
här gungar rasta pappan fram med vagnen. det är nämligen presis såhär dom ser ut. inga fördommar här inte. ellerhur älskling. sedan gick vi en ganska lång promenad först hem innan vi insåg att vi inte hade köpt nån dricka och sedan till hemmakväll för att inhandla lite av denna saknade dricka. så nu är vi hemma med 1,5 lite fanta och väldigt mycket ider till töntiga töntiga saker.  nu ska jag ställa mig och göra kööttbullar och frysa in för jag är rastlös och köttbulle doft sugen. så för tillfället godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar