måndag 8 november 2010

på språng igen

sitter i soffan meed en stor kaffe kopp efter att ha stått en stund i köket och städat och jort i ordning inför  att vi snart ska gå till öppnaförskolan. känner mig relativt pigg och redo inför dagen för första gången på ett tag och ska snart återgå till förberedelserna  så att vi kan gå klockan 9. sedan när vi kommer hem igen så kommer förhoppningsvis trollet vara trött och sova ordentlig middags lur så att jag kan städa i vardagsrummet. sedan när älsklingen kommer hem så ska vi gå en sväng till myrorna och rödakorset för att leta tavlor och sånt till inredningen. det börjar kännas ricktigt hemmit här i vårt bo nu och det känns bra. snart kommer det nog att kännas riktigt hemma även för mig som har svårt för att göra det. förutom tavlor ska vi leta efter ett litet te skåp till vardagsrummet och ett hörnskåp till badrummet och om vi har riktig tur kanske vi hittar en fin hall spegel med . det skulle vara underbart. är klar med listan över vad folk ska få i julklappar och känner mig rellativtnöjd som det ser ut nu så även lite julklappar ska det väll hållas utkik efter idag när vi ändå är ute på stan. detämmyket secundhand inplanerat i den här veckan. idag myrorna och röda korset, imorgon erikshjälpen och på onsdag bra begagnat och samhjälpen. så vi har ett späckat chema och så är det ju 2 fika tider inbokade med. tisdag klockan 12.30 med Hanna som jag inte pratat ordentligt med på hur länge som helst så det ska bli trevligt och så på torsdag när jag och trollet ska busa med mamma lotten och bus cappe. även det är någonting vi båda ser fram imot. fullspäckad vecka och lugn helg är vad jag hoppas på och jag tror att vi ska lyckas.. jaja nu blev det mycket här på en gång . nu ska jag dricka mitt kaffe och ta på trollet ett par byxor.  hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar