tisdag 2 november 2010

hemma igen

efter en dag med fullt upp är vi hemma igen. vi tog en liten tur på ikea och köpte en toasits i örkt trä och en pump till tvålen. känns skänt att vi äntligen tar tag i badrummet. när jag flyttade in var det nog absolut det rummet jag hade minst hopp för. det var duch mitt på golvet. beiga tapeter och allt annat i rostfrittstål. och ja det andrvar väl inte så mycket heller. det kändes tomt och opersoligt. men nu är det snart bra med ny badrumsmatta,saker på väggarna och nya burkar skålar och dusch drapperi och så nu sitsen d. jag ska ta kort och lägg ut så for tdet är klart. yey.  nu sitter älsklingen och matar ett otroligt gnälligt barn som vägrar äta och slänger maten omkring sig.
tänkte lägga ut lite korrt från dagen så här långt med text till så här kommer det.
 idag testade vi en annan teknik med måleri på öppna förskolan. jätte fint blev det med gult och rosa. manliga bilder han målar den där. och han fick välja färger alldeles själv minsan. min manligaste fina lilla trollunge
 sen gick vi tillbaka till gamla metod när han tröttnade på att sitta stilla
 gult var dagens favorit bland alla färger. mitt lilla solsken
 sen var vi lite sömniga innan sångstunden och det utnytjade jag till full och gosade så mycket jag han.
 men när musiken väl var igång blev det bus, lek och dans med tjejerna.
 vimce fick sitta ganska länge i vagnen för jag var tvungen at hämta värmefilten vi skulle lämna tilbaka på el giganten. men han var glad och lekte i vagnen så det jorde inget alls

 kaffe mums på gilberts blev det medans vi väntade å pappsen. mm. och det var ganska mysigt att sitta och titta ut på hösten
när vi kom fram till a6 så förvandlades trollet till en surukat. en nedrans söt sådan må jag säga.. men nu är han som tidigare sagt gnällig och det blir inte mycket jort med lägenheten så länge han ärr vaken även om vi tappert försöker.  så tills dess. ha det fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar