lördag 23 oktober 2010

åter i grytet

nu har jag och älsklingen kommit hem. har jort några inköp men inget av det planerade. nått litet till mig för några kronor och nått lite dyrare till älsklingen som han får när han kommer hem från jobbet. och en massa nappar till vimce. och så lite mat med förstås. plättar för hela slanten blir det i alla fall till lillgrabben.
 lillen tittar lite skeptiskt på mig när jag säger att vi ska åka, han värkar mest villja sitta kvar och leka.
 när vi kom fram träffade vi  på de här filurerna. tyra och johan skulle leta ffter en byrå som tyvör redan var såld.
 så vi gick till sibylla. där fick trollet och tyra varsin funbox  med varsin nalle i. trollet åt nöjt sin korv och jag fick sno moset teamwurk.
 tyra var glad för både nalle och dricka . men moset ville hon bara äta i smyg effter som honnsagt till sin far att hon inte gillar mos. men han kom på henne i akten. den busan.
 trollungen blev tydligen inte bätt utan fortsatte att äta på delar av vagnen medans vi väntade på bussen.
  när vi väntade på mor min så gic vi och köpte 1000  nappar och en flaska med en pingvin på. detta var mycket uppskattat av lilleman.
 nu har vi besak av mormor och gammelmoster monika som lagar byxor åt dennes kar.
 detta var det som jag unnade mig. en liten godisburk som matchar min mors kopp som älsklingen köpte till mig förra veckan. men det är nu nappar i istället för godis.
2 stycken sånadär armband man har till skjortor för att hålla upp ärmarna om man kommer från förr i tiden köptes det till älsklingen effter som han är en såndär fin herre när han klär upp sig. charmigt värre. nu blir det till att slå på kaffe och se när älsklingen kommer hem så jag kan ta med honom till hemmakväll och kolla om det fins nån billig bra begagnad dvd. och sen ska jag skriva om veckans nördighet.
så länge. fridens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar