måndag 18 oktober 2010

otillräcklig

jag älskar mitt barn över allt annat men är så orolig hela tiden om jag gör rätt . är jag tillräkliggt?. jag mår dåligt flera timmar om jag nån gång råkar reagera kraftigt och höjer rösten. är jag en elak förälder nu?var jag dum? jorde jag så fel?. jag leker med honom, jag ger honom  mat och så mycket kärlek jag bara kan men är ändå nästan alltid orolig. räcker jag till. det kanske inte är så konstigt om man känner sig otillsäklig som mamma om man redan gör det som person. är orolig för att jag gör fel mot mitt barn och är rädd att peter ska tycka att jag gör fel. jag vet att jag när jag är trött och stressad ibland har kort stubin och ryter till. det går snabt över men är ändå orolig för att han ska tycka att det är jobbigt.försöker hela tiden att göra mitt bästa men det känns allrig som att det räcker till. men det är ju jag och ingen annan som sätter mina skyhöga hinder.  vem vet. peter kanske menar det han säger och inte bara vill lugna mig.
min älskade lilla unge. ditt leende får mig att glömma lla bekymmer. du är min största lycka här i livet. mammsen älskar dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar