tisdag 19 oktober 2010

dagens bitterhet

jag som många andra älskar att gå i secondhand butiker. ett kul sätt att hitta kläder och prylar som inte känns så industriellt och lite mer personliga till en bra peng  men jag blir chockad när jag går till vissa av dom nu för tiden.  dom har ju höjt i stort sätt alla priser på kläder på myrorna och en plåtburk på erikshjälpen för 90 spänn det är inte ok.  och om jag köper ett par jeans på myrorna vill jag inte betala 225 kronor. då kan jag fådet för samma pris eller billigare på till exempel myrorna. och allt beror till stor del på att det är inne med retro saker. snälla ni tjänar kanske mer just nu för att det är personer som normalt inte handlar hos er som gör det just nu för att följa modet men är det värt den kortsiktiga vinsten om ni förlorar gamla trogna stammisar. vilka ska handla hos er när modet vänder? snälla för allas bästa skärp er och få tillbaka den gamla goa  secundhand känslan igen . stort upp för loppisen på kulturhuset på lördagar från tidig morgon till runt 13. dom är minst lika bra och stora som dom alltid varit och kvaliten sjunker inte. där kan du fynda både smott och gott. speciellt om man passar på när de flästa börjar plocka ihop och priserna är som mest pressade. så happy chopping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar