tisdag 19 oktober 2010

veckans fika

så eftersom det är höstigt och kyligt ute behöver vi verkligen en varm fia och därför tänkte jag att jag lägger ut både ett cafe fika och ett hemma fika idag.
veckans cafe fika: en stor söt chai latte på mackmakeriet med extra kanel på toppen. dom har den absolut godaste chai latte i jönköping och den är presis lagon söt och kryddig. det är även mysigt att sitta där i deras retro inrädda lokal med lokal konst på väggarna som byts ut då och då. absolut värt ett försök.
veckans hemma fika: jag har facktiskt 2 saker som leder neck on neck den här veckan men båda är från samma affär. det första är chai latte essens. jätte god att bara blanda med varm mjölk och den räcker hur länge som hellst. det andra är vitt melon te som serveras varmt med lite honung, kom ihåg bara att vitt och grönt te inte ska dra lika länge. båda finns att köpa på karls kaffe vid östra centrum gott och prisvärt och båda dessa varma söta drycker passar bra ihop med kakorna som jag lade ut ett resept på på bak som veckans hobby igår.

och om ni vill förhöja njutningen ännu ett steg passa på att besöka någon av våra 2 erikshjälpen som har öppet idag eller myrorna och köp en stor fin kopp till billigt begagnat pris.
 det var mitt tipps för idag. hoppas det smakar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar