söndag 24 oktober 2010

ennu en dag tillenda

nu har en lugn kväll passerat och älsklingen står i duschen.vi ska alldeles snart gå och lägga oss och ögonlocken hänger på halvstång vid det här laget. men det var inte alla som ville lägga sig när det var läggdags inte
 allt såg bra och mysigt ut vid kvälls vällingen i alla fall. även om trollet inte visade minsta tecken på trötthet
 när han var lagd tillsängs såvar han inte alls på humör att sova. nej busa var vad som gällde.
 pappa sluta din fot killas ju. jag var vid det här laget tvungen att lämna rummet för att risken att jag skulle antingen leka med honom eller plocka upp honom var för stor. det är fullständigt omöjligt att stå imot det där leendet och det vet han antagligen själv också allt för väl.
 sedan kokte jag upp ett förråd av ägg att ha i kylen och åt några. mycket fiffigt det där med ägg.
 sen spelade älsklingen spel ända tills kvällen var slut medans jag satt och småkikade medans jag ritade konstiga billder.
detta är spelet som älsklingen lade ner timmar på att spela. overlord 2. riktigt trevligt att ha i bakgrunden. men nu är kvällen slut och jag och trollet ska upp och gå till öppna förskolan så lite vila behövs nu när lille trollungen är så villd av sig och nästan springer så sov gott på er allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar