tisdag 19 oktober 2010

så stor

sitter med min kaffe kopp och tittar på lilla trollungen när han går runt och funderar på vart tiden tog vägen. det kändes som det var nyss jag satt där med graviditets testet i handen och såg den svaga linnjen och var osäker. inte osäker på vad jag skulle göra, jag visste redan då att jag inte ville göra abbort utan på resultaten effter som det var så svagt streck.jag gick och var osäker på om jag värkligen var gravid ganska länge .även effter att jag hae börjat gå hos barnmorskan så var det nått i mig som fortfarande inte riktigt trodde på det. jag gick i norrahammar du efter som jag på den tiden bodde hos en kompis på huluäng. det var svajit med den dåvarande och jag försträngde nog det hela lite efftersom jag var rädd för vad som jag nog igentligen visste skulle komma.men det ska vi innte gå in på i detaljer. det var inte förens jag i vecka 17 gick på ultraljud och såg den där lilla krabaten som jag igentligen fattade.
det var värkligen någon där. och jag trotts alla motgångar har nog inte varit så lycklig. tiden effter det var visserligen ganska jobbig. stora bråk och blev lämnad. men tanken på att vara ensamstående mor skrämde mig konstigt nog inte jag var skrämmande trygg i min roll som blivande mor och jag har nog allrig varit så förväntansfull som då.men det var ändå först när magen kom som jag stod med svankad rygg och stolt visade upp min barnkammare.
jag må ha varit stor som ett hus och hade ledvärk,ruggvärk och foglossningar från bortre helvetet men jag var lycklig.men mot slutet byggdes nervositeten upp över förlossningen. kommer jag att vara där ensam. så effter ett antal besök meed aurora sköterskan på ryhov så fick jag en bestämd planerad förlossning. alltså jag blev igångsatt i vecka 39. och när den stora dagen kommit den 14 dec 09 så hade jag sälskap av dessa 2 fantastiska damer

så 23 timmar senare så hade jag honom i famnen. klockan 06.14 den 15 dec 2009 föddes vincent.

första dygnet var vi på bb och bara låg och gosade och lärde känna varandra trollet och jag . min älskling med oranget hår och klarblå ögon.

men det var när vi äntligen kom ehm som det började kännas värkligt. och effter 3 veckor av att prata ed vidio samtal på msn så åkte jag med min 3 veckor gamla bebis hem till dig. om vi visste då vad som väntade.
lite nyare bild men samma fina pojkar. och det var så lilla familjen annorlunda kom till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar