måndag 25 oktober 2010

öppna förskolan

nu är jag och lilleman tillbaka från öppna förskolan och jag tror att det är någon här som blev lite trött av all lek. och det hände någonting som jag värkligen inte trodde. mitt lilla troll är blyg. han var så försiktig med dom andra barnen och häll sig först en bra bit ifrån och bara tittade. men han värkar ha haft kul i alla fall. vi har lekt och fikat och sjungit i flera timmar nu så nu är det dags för en lugn stund i boet.
 vincemt var lite blyg men fröken och elefanten kunde man sitta vid. och jag undrar var man får tag på de där bollarna. trollet verkligen älskar dom. så om nån vet eller vill köpa en julklapp ellet 1 års present till lillemannen så är det bollar och bilar som är grejen.
 han fick en liten vän. han och den lilla flickan lekte en stund med ringen tillsammans.
och efter leken var vi alldeles fikasugna så vi åt mavkor, kex och äpple med apelsin juice till trollungen och självklart en varm kopp kaffe till mig. nu ska vi ta det lugnt till middagen och sedan kankse vi får besök av en annan liten fammilj. då blir det köttbullar och potatismor för hela slanten om det är så att det gillas av gästerna förstås.. jag ska sätta på en stor kopp te nu så ha det fint.
fridens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar