onsdag 20 oktober 2010

veckans pyssel

så här kommer då veckans pyssel och det blir som jag förvarnat för tidigare. här kommer det
 för er som inte vet. blood bowl är ett bräd/figur spel som kommer somen extra twist på warhammer fantasy. det är fantasy football.  du skapar alltså ett lag av valfri ras och spelar sen amerikansk fotboll. det finns både som figur/brädspel och som data spel men effter som jag skulle konsentrera mig på pyssel delen så ska jag prata om att skapa ett bloodbowl lag till brädspelet. för er som har spelat figurspel tidigare så vet ni ju hur det hela går till men för er som inte vet så köper du antingen en låda med ett färdigt lag som du sedan sätter ihop och målar eller så köper du de modeller som du tycker passar och converterar med andra modeller,delar eller det som jag tycker är det roligaste green stuff. det är en lufttorkande typ av grän modellera som du kan lägga till och bygga det som du tycker passar på din figur(leran syns inte sen när du har målat det. figurerna kommer i delar som du får fossionera och sätta ihop som du tycker passar och sen när du är klar med att skapa ditt eget personliga lag så är det bara att sätta igång. fördelen med detta är att du både får ett personligt lag, du får massa pyssel och du kan sedan använda det du har skapat till att spela ett roligt spel med dina vänner. här kommer mitt lah so far.
 det här är lite av mina spelare. dom r inte riktigt klara med greenstuff och inte målade än men dom är typ vikingar.
 detta är mitt snötroll. den är en helconverterad modell. jag har tagit kropp och ben från en rattogre och armar och huvud från ett river troll.effter det har jag använt så mycket greenstuff att hela guben var grön och nu har jag grundmålat den.
när jag är klar med dettta laget så ska jag börja på ett undead team som består av .. ja ni ser nog på billden.  så detta är veckans pyssel och så mycket jag kan skriva om det nu. men om ni är intreserade eller undrar om nått så är det bara att fråga. ha så skoj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar