tisdag 19 oktober 2010

uppe innan solen

godmorgon allesammans. har varit uppe en stund nu och kom att tänka på att vi är uppe långt innan soluppgången nu. när hände detta. kändes som att det var sen sommar nyss och nu käns det som mörkaste vinter. jag skulle inte bli förvånad om jag gick ut och det började snöa. jag tror att jag denna månad måste unna mig en jacka, även om jag tycker att vi inte har råd.så det blir äl att kolla efter det idag. jag ska inte klaga alt flr mycket på att det känns som vinte, jag älskar vintern. stora koppar te, varma stickade plagg, vantar , mössor och halsdukar, tända jus och det är nått som känns lugnare i allmänhet. det känns som att under sommaren och våren när det är så fint väder har man e press på sig att göra så mycket. kom igen nu , ut och ha kul och vi ska åka dittan och dattan  och åt helvete åt vänster. men på vintern och hösten har man inte denn pressen på sig på nått sätt. man kan bara sitta och ha helt rätt i att sitta inne en hel dag med lten och bara mysa, det är ok att titta på film varje dag om man vill och det är ok att sitta och vara lite bitter, om så bara för vädret. så jag ska passa på, jag ska utnytja det till fullo. i alla fall idag. men ikväll ska jag gå på nå pryl med mary cay som jag har lovat tina, det blir kul tror jag. har helt glömt vaddet var för nått. jaja. nu ska jag sätta på det försenade kaffet och titta på nyheterna. kom ihåg det är höst, passa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar