torsdag 28 oktober 2010

dagen som gått

vi har inte varit hemma på hela dagen någon v oss i failjen. sen senaste inlägget har vi varit på ikea och coop och handlat inför festen. ska bli jätte kul värkligen.  sen smet älsklingen iväg och köpte en värme filt till mig. den busen. älskar honom. tyvär funkade den inte så vi ska lämna tillbaka den. tänkte jag skulle lägga ut lite bilder som jag har tagit under dagen och berätta lite om dagens höjdpungter. så här kommer de.
 satt på morgonen och jorde klart de sista detaljerna på mitt kladd jag satt med igårkväll. jag är väl sådär nöjd. men den är ju inte dålig i alla fall.
 när vi kom till öppna förskolan redan på morgonkvisten så beslutade vi oss för att måla var en kul ide. vimce fick klä av sig och måla med hela sig. ha tyckte det var jätte kul. det är första gången han målar. 3 små tavlor blev det av det och i alla fall 1 ska vi hänga i hans rum. min lilla troll konstnär.
 efter att man har kletat ner hela sig med färg så får man bada och bli torkad med massor av fluffiga handukar. det uppskattades. i alla fall handukarna. leksakerna och bubblorna han hade i badet var kul dom med men själva delen att bli avsköljd var inte det minsta kul.
 sen var det sångstund och vi sjäng massor av sånger. trollet var jätte farsinerad av gitaren. mer än av sången faktiskt. även om han alltid har älskat när folk sjunger. och idag var det måsga sånger med klappa händerna och det är just nu det roligaste som finns.
 sen tog vi en fika paos innan vi gick. äpple till troll och kaffe till mig.
 all lek och sång och måleri jorde trollungen jätte trött så han däckade i vagnen.
 och vaknade inte innan vi nått vårt mål. gilberts på ekhagen där vi anlänt för att hämta pappsen.
 älsklingen var tydligen upptagen innuti diskmaskinen så jag satt och fotade trollets bilder. detta var vad han målade.
 den här tyckte han tydligen såg god ut så han tog en tugga av den innan jag han rycka den till mig. den kanske föreställde en kaka.
 det här är den vi ska hänga upp på lillemans rum. de har han fint målat genom att gå med sina tassar över ett papper med förgiga fötter. små små färgiga fötter.
 sen var det att sitta och vänta en stund på ikea när älsklingen var iväg på hemliga uppdrag. då grack trollet äppeljuice
 och jag tog egopix.
sen somnade han och vi åkte hem. ja det ar väl vår dag ikorta drag. nu sover han igen och jag har lagat lax i ugnen som just blev färdig att ätas så hej för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar