lördag 23 oktober 2010

tankar

funderar på om jag borde gå någonstans eller om det räcker att vara här.
funderar på om jag vill gå någonstans eller om jag vill sitta här.
funderar på om jag ska gå någonstans eller om jag ska sitta här.
funderar på om jag kan gå någonstans men jag kan sitta här.
för det blir ju änklast så. lättare att bara hitta små meningslösa sysslor som får ytterligare 10 minuter att gå. eller så kan jag göra någonting litet som känns stort som att sitta på golvet i 2 timmar med min underbara tottsiga lilla son och bara leka och må bra, jag kan dricka lite te och äta en god fruckost med älskade trollet , jag kan sitta och måla lite medans gullungen leker.... eller så kan jag sitta och vara bitter. känns inte som valet är så svårt. det borde inte vara det i alla fall.
ibland måste man tala sina tankar rakt ut för att få nån årdning på dom eller en klar uppfatning över vad dom igentligen säger. valet brukar vara lättare när man lägger svart på vitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar